Yritysblogit – kuollut idea?



Yritysblogien, kuten muunkinlaisten blogien kulta-ajan tiedetään olevan jo takana päin. Tilalle on tullut yksikertaisempia, monipuolisempia ja nopeampia tapoja tuottaa sisältöä sosiaalisen median kanavissa. Tätä tilalle tulleiden välineiden hyödyllisyyksien listaa voisi varmasti jatkaa hyvän tovin.
On ymmärrettävää, että nykypäivänä ajankäytön täytyy olla tehokasta ja koko ajan kehitetään kaikin tavoin tuloksellisempia ja mielenkiintoisempia tapoja tuottaa sisältöä. On myös täysin ymmärrettävää, että kosketuspinta lukijan ja kirjoittajan välillä blogeissa jää tekstien ja kuvien varaan. Kun samaan aikaan toisessa kanavassa voi ottaa seuraajan mukaan livelähetykseen – ja yhteys on huomattavasti heti läheisempi. Vai mitä mieltä sinä olet?
Tarkoittaako tämä kuitenkaan sitä, että yritysblogi olisi kuollut idea?

Helppo ja nopeampi ratkaisu ei aina takaa tuloksellisinta lopputulemaa.






Tuloksellisuus on suurin syy sille, miksi me päätimme perustaa yritysblogin. Tekstisisältöjen tuotto on meidänlaisille vanhan kerhon blogihemmoille vaivatonta. Siinä, missä valmistuu kuvat ja videot julkaisukelpoisiksi asiakkaillemme ja meidän omiin sosiaalisen median kanaviimme, syntyy hihat viuhuen myös tekstisisällöt.
Meillä on kultaisia kokemuksia siitä, miksi blogin pitäminen onkin oikeasti kannattava juttu ja miksi blogeille on olemassa edelleen oma paikkansa.

Yritysblogilla saadaan hakukonetta harkittujen hakusanojen avulla entisestään vakuutettua siitä, että juuri meidän yrityksemme verkkosivua, blogia ja kaikkia siihen liittyviä tietoja kannattaa nostaa ylös hakukonetulosten luetteloissa. Hakukoneoptimoinnilla (tunnetaan myös nimellä SEO) on oikeasti isompi merkitys kuin moni osaa ajatellakaan. Etenkin, kun sen taitaa, on tulokset kauaskantoisia ja tuottavia. Hakukoneoptimointi on ilmaista, ja sen avulla asiakas löytää yrityksen luokse parhaassa tapauksessa esimerkiksi Googlen haun avulla. Hakukoneoptimoinnissa on tottakai mahdollista käyttää myös maksettua mainontaa. Hakukoneet pitävät kuitenkin parempana lähteiden luotettavuutta, eli orgaaninen markkinointi kunniaan.
Sitä paitsi, mitä enemmän sinä täällä vierailet, sitä todennäköisemmin me tarjoamme meidän mainioita palveluitamme ja tuotteitamme myös tulevaisuudessa.
Hakukoneoptimointiin voi siis vaikuttaa tuottamalla yrityksen verkkosivuille esimerkiksi lisää tekstisisältöä. Siinäpä onkin jo yksi iso syy, miksi me haluamme tarjota sinulle erilaista näkökulmaa Halo Creatorsin kulisseihin yritysblogimme avulla.

Yritysblogissa voidaan niitata muutamakin kärpänen yhdellä iskulla. Esimerkiksi markkinointi, myynti ja käyntikortin jakaminen tapahtuu yhdessä kanavassa. Tällä tavoin aikaa jää muuhun ja kustannukset edellä mainituista asioista vapautuu.
Tykkäämme solmia sopimuksia ihan henkilökohtaisesti ja kohdata sinut ja yrityksesi – mutta ymmärrämme myös millaisessa roolissa yritysblogit täällä verkkoympäristön ihmeellisessä maailmassa toimivat ja miksi niitä kannattaa yhä perustaa ja ylläpitää.






Meidän yritysblogistamme pääset lukemaan siitä, mitä täällä kulisseissa oikein tapahtuu, millaisia meidän työpäivät on, ja ketä ja millaisella osaamisella varustettuna me täällä ruudun takana ollaan. Yrityksen takana on kuitenkin aina itse yrittäjä(t) ja palvelun tai/ja tuotteen on joku omin kätösin ainakin jossain määrin valmistanut.
Tulemme varmasti jakamaan myös jonkinasteisia vinkkejä, kannanottoja ja mielipiteitä sisällöntuottamiseen ja kaikkeen siihen, minkä voit ja et voi kuvitella siihen liittyvän. Tarkoitus on päästää sinut kaikin tavoin lähemmäksi meitä.

Me haluamme myös tarjota vastauksia ja ratkaisuja kysymyksiisi meistä, meidän palveluistamme ja tuotteistamme. Mitä palvelua me oikein myydään? Osataanko me oikeasti tehdä sitä, mitä luvataan? Löydätkö tarpeisiisi sopivaa sisällötuotannon palvelua?
Me otamme vastaan kaikki ideat ja kysymykset, mitä ikinä mieleen juolahtaakin ja lupaamme löytää ratkaisun. Ole siis tarkkana, osa vastauksista hyviin kysymyksiin voi löytyä jo meidän blogiimme kurkkaamalla. Ja jos jokin uupuu tai haluat ottaa meihin yhteyttä henkilökohtaisemmin, voit raapustaa kysymykset myös sähkopostitse!